missbelinda

Tävlingsdags

Kategori: Allmänt

Imorgon är det tävlingsdags för mig och fröken Belle. Förberedelserna började redan igår (eller i söndags eftersom jag köpte min nya tävlingströja då). Hur som helst så blev det bad+pedikyr igår. Eller pedikyr och pedikyr, jag klippte av nån centimeter hår vid hovarna. Det tycker jag är lättast att göra när det är blött.

Kandaret är också tillfixat, jag premiäranvände mitt "lädergegg" från Schockemöhle som jag fick uppe i Umeå och det fungerade finfint. Så fint att jag nästan inte vill rida med kandaret idag för då blir det ju smutsigt igen...haha.

Nu under dagen behöver jag leta fram ett vitt schabrak, både det från Uhip och det med rosa kant är nytvättat så det blir spännande att se om jag hittar vart jag lagt dem. Annars får jag väl ta det nyinköpta orangea?! haha

RK Östjämten har lagt ut preliminära listor, och om jag inte räknat helt knasigt så startar vi nog inte första klassen före klockan ett i alla fall så det blir inte en supertidig morgon. Ikväll senast klockan åtta ska starttiderna i alla fall komma upp på startlistorna.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: