missbelinda

Det regnade igår

Kategori: Allmänt

Halli hallå!
 
Igår stod som sagt buss-städning på schemat, jag sopade ur hela packningsdelen längst bak och det blev så fint så. Sedan var planen att packa in grejerna lite snyggt igen så att det blir lätt att hitta. Det jag hade tänkt packa in (extra benlindor, extra täcke osv) har jag i en bod här hemma tillsammans med vintertäcken och sånt som inte behövs på stallet under sommaren. Så eftersom jag fixat bussen så fin hade jag inspiration att organisera lite i boden också, samtidigt som jag plockade fram det som skulle packas med. Så det började jag med jag la ut allt på gräsmattan och vek sedan ihop och stoppade i påsar, och det blev snyggt och bra. MEN, efter ett tag börjar det droppa lite regn från himlen, jag tänker inte så mycket mer på det och fortsätter med det sista (hade ca 1/4 kvar) men gör det så snabbt jag kan. Typ två minuter efter så börjar det ösregna och jag får slänga in det sista i boden för att det inte ska bli alldeles blött... Kul det är med regn va?
 
Det hann alltså inte bli så snyggt och organiserat där inne som jag hade hoppats, men det får jag fixa till idag för än så länge skiner solen. Det är dock inte så varmt men så länge det inte regnar är jag nöjd.
 
Gårdagens ridning: Skritt i skogen och lite jobb på stallplanen.
 
Idag väntar skoning för Belle, och jag ska fortsätta packningen och förberedelserna. Det finns bland annat en sadel och ett kandar som väntar på smörjning. Tränset fick sig en ordentlig genomgång i måndags så det är redan tävlingsredo.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: