missbelinda

Måndag

Kategori: Allmänt

Måndag igen. Men inte vilken måndag som helst, det är Belles första måndag som tioåring, och det är dessutom måndagen innan tisdagen som är innan onsdagen som är innan torsdagen som vi åker upp till Umeå på.
Hur schemat ser ut fram tills dess har jag inte riktigt klurat ut än, det enda som är spikat är att det blir hästbad på onsdag för hon är ganska duktig på att rulla sig i hagen. Men tro nu inte att hon måste stå inne eller ha täcke på sig ute innan vi åker på torsdagen. Hon får gå ut som vanligt, och kommer säkerligen hinna rulla sig igen. Men då är hon i alla fall ordentligt ren under så då blir det lättare att snygga till henne innan vi åker upp till Västerbotten.

Apropå tävlingen så har ryttarmeddelandet kommit nu, och en preliminär startlista för LA:4 och då startar jag bland de sista. Skönt, då behöver vi inte kliva upp allt för tidigt på fredagsmorgonen. Alla preliminära startlistor ska komma ut ikväll så då får jag se vilka domare som ska kika på oss under helgen. Det är tre domare i båda NM klasserna, och kanske i någon till. Det lär ju visa sig på startlistorna.

Att införskaffa innan tävlingen: Ett ny påse med rosa snoddar, för den jag har håller på att ta slut och jag är inte säker på om den räcker hela tävlingshelgen. För om jag inte startar tidigt alla dagar så tar jag ur de gamla och gör nya på morgonen. Det blir snyggast! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: