missbelinda

Det är bra med hästar

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-

I fredags på lunchrasten så frågade en kompis om hon fick göra en fläta i mitt hår, och det fick hon så klart :) Och då kom hon på att hon skulle göra en fiskbensfläta och så gjorde hon det. Det blev första gången som jag hade en sån för jag har liksom aldrig fattat hur man ska göra för att då det se snyggt ut, egentligen har jag nog inte ens fattar hur man gör över huvud taget.

Hur som helst så blev jag ju nyfiken på hur man skulle göra, och fick en liten snabbgenomgång av min flät-kompis. Och gissa vad jag gjorde typ direkt när jag kom till stallet?
Jo, jag testade i Belles svans för att se om jag kunde klura ut hur man gjorde, och det gick! Så nu kan jag inte bara göra vanliga flätor, jag kan fiskbensflätor också hihi.

Vad lär vi oss av detta då?
Jo, att det är alltid bra att ha en häst! Förutom att rida så kan man till exempel lära sig att göra olika frisyrer :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: