missbelinda

Onsdag

Kategori: Allmänt

Solen skiner, det är nästan 10 grader varmt. Belle står i hagen och myser, jag sitter hemma och myser inte lika mycket.

Idag har vi inläsningsdag på skolan, vilket betyder att vi inte har några vanliga lektioner utan får chans att jobba klart med saker vi fått under förra schemaperioden. För min del (och för många klasskompisar) så är det filmkunskap som ska slutföras. Jag har också engelska kvar att göra som jag egentligen hade tänkt att slutföra på lovet, men det blev inte så eftersom Belles välmående fick gå före skolarbetet den veckan.

Imorgon börjar sista skolperioden i mitt gymnasieliv, det innebär bland annat en ny kurs (Religion B), minst en uppsats och en resa till Stockholm i slutet av nästa vecka. I slutet av nästa vecka finns det även ett Högskoleprov med mitt namn på, och jag har en känsla av att det kommer bli en intressant upplevelse. Jag vet i alla fall vart jag ska infinna mig på lördagsmorgonen så ett mål med provet är för min del redan uppnått :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: