missbelinda

Gårdagens ridning

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-

God morgon! Just nu är jag på stallet och släpper ut hästarna, förhoppningsvis är det finfint väder ute :) Idag blir det vila för Belle så då hoppas jag att hon kan mysa i finväder i hagen hela dagen.

Igår red jag på planen utanför stallet, Belle kändes pigg och glad och jobbade på bra. Eftersom vi startar MsvB:2 på lördag så passade vi på att göra bytena som de ligger i programmet. Det är lite jobbigt att det är nästan samma linje som i MsvC:1 men så länge man kommer ihåg vilket program man rider så är det inget problem. Efter att jag ridit så fick hon gå ut och äta lite gräs, det finns lite grönt runt ridbanan fast det är inte så mycket än, men den som väntar på nåt gott...

Nu har de preliminära startlistorna kommit ut också, och som det ser ut nu så startar jag nog inte före klockan 15 på lördag så det blir en ganska lugn morgon. Andra starten blir några timmar senare.  På söndagen tror jag att jag kommer starta runt lunch ungefär. Skönt att inte starta så tidigt på morgonen. Då hinner både jag och Belle vakna till ordentligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: