missbelinda

Härnösands RK 19 maj

Kategori: Tävling

-Tidsinställt-

Lördag 19 maj 10.58 var det dags för årets första bortatävlingsstart. En regional MsvC:1 hos Härnösands RK.
Vi var i stallet vid åtta på morgonen så Belle fick stå inne på morgonen, sedan blev det dags för knoppning och borstning och till slut lastning.

Resan tog knappt en timme och vi kom fram i god tid innan det var dags att lasta ur, så hon fick stå kvar i bussen och äta hö en stund innan det blev dags för framridning. Det var ganska kallt och lite blåsigt så jag hade mina överdragskläder på mig i början av framridningen.



Sedan blev det dags att gå in på banan, och på A-kortsidan var underlaget som någon slags sandstrand. Något som gjorde att jag nästan glömde bort att det var dags för öppna på långsidan för jag var fullt upptagen med att se till att trava på ordentligt där. Så det var synd eftersom jag börjar få riktigt bra koll på högeröppnorna, men men det är sånt som händer. Som tur var så var resten av banan bra så programmet flöt på bra förutom på den kortsidan. Jag fick inte riktigt till samma fina tryck som på träningen förra helgen men annars kändes det bra :)

Procenten blev 65,745% och en 3e placering av 22 startande. Protokollet består av 6or och 7or, och en 5a och en 8a.



Jag har "tjuvlånat" en film från ärevarvet från Magda som vann klassen och jag hoppas att den funkar:
Ärevarvsfilm

Vi kom hem ganska tidigt så hon hann gå ut i hagen och mysa en stund på eftermiddagen sen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: