missbelinda

Härnösands RK 20 maj

Kategori: Tävling

-Tidsinställt-

Dags för tävlingsdag nr 2. Denna gång en senare starttid så Belle fick gå i hagen i några timmar på morgonen. Skönt för henne att få både frisk luft och chans att sträcka på benen, hon fick dock ha täcke på sig för att inte bli så smutsig vid eventuell rullning.
Sen blev det samma avreseprocedur som på lördagen, knoppning, borstning och lastning.

Denna dag regnade det hela vägen till Härnösand, men väl där varierade vädret mellan duggregn och lite smått regnstänk. Hon fick stå i bussen och äta ett tag innan det blev dags att sadla och tränsa nu med.

Eftersom det regnade så tog jag min plasthjälm, inte lika snygg som min CO men den vill jag ju inte utsätta för dåligt väder. Uhipkläderna var också på för det var lite kallt och blåsigt. När jag väl kom igång med framridningen så började det bli riktigt skönt väder så det var bra, det är aldrig kul att rida i spöregn.

Inne på banan så kändes det ungefär som dagen innan, dvs bra men jag hade gärna haft lite mera tryck genom hela programmet och det enda som blev helt misslyckat var första bakdelsvändningen. Där blev det nån slags skruvsnurr som helt korrekt belönades med en 4a. (Jag är glad att det inte är koeff på bakdelsvändningarna i detta program).

Jag tänkte att eftersom det kändes ungefär som i MsvC:1 så blir nog poängen ungefär samma också, men det var en annan domare i denna klass så det är ju svårt att veta exakt. Hur som helst så blev jag väldigt glad när speakern sa 67,111% och det räckte hela vägen till seger så vi fick stanna kvar till prisutdelningen som var några timmar senare :)





Belle har varit så duktig hela helgen, både inne på banan men också när hon har stått inne i bussen i väntan på prisutdelningar trots att det har blåst ute och att det gått förbi andra hästar! :)

När vi kom hem så fick hon gå ut en stund i hagen medans vi packade ur och då passade hon på att rulla sig ordentligt. Det var nog väldigt mysigt skulle jag tro.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: