missbelinda

Barbacka igen

Kategori: Allmänt

Förra tisdagen skippade jag sadeln och red barbacka och idag gjorde jag det igen. Det är ju roligt!

Det har regnat här de senaste dagarna så att rida nedre hade nog blivit väldigt geggigt, så istället höll vi till på våran ridbana som bara var "lagom geggig". Jag hade ju kunna varit i ridhuset istället, men det känns som att det är lika bra att passa på att vara ute så länge det går innan det blir för kallt och mörkt.

Vi hade kvällsfodringen igår, och när det blev dags att åka hem så var det riktigt mörkt ute. Jag började nästan längta efter snön, för är det vitt på marken så blir det liksom lite ljusare. Fast snön får gärna vänta några månader ändå, det är ju bara september nu.

Igår kväll strök jag mig också från en klass på Färstas tävlingar, så jag rider bara en klass om dagen. Det var några reserver så någon blev nog glad att den fick min klass. :) Nu kan vi väl hålla tummarna för att samma sak händer mig till Högbos tävlingar så jag får ett rum på ridklubben?! :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: