missbelinda

Fredag 5 april

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Onsdag: Skrittade övre
 
Torsdag: Ridhus
 
Igår var jag nog världens tröttaste människa, hade läst lite fel på mitt schema att föreläsningen började 8.15 vilket betyder att jag går hemifrån 7.30 ungefär. Skulle dessutom gå ut med hunden innan så klockan ringde 6.45, wehoo?! Hur som helst kommer jag hemifrån tjugo i åtta, går så fort jag kan utan att dö av värmeslag/utmattning och kommer fram i lagom tid. Synd bara att lektionen började 10.15 och jag alltså var lite lagom tidig. Aja, bestämde mig för att ta en liten promenad in till stan, tänkte att affärerna kanske öppnade vid nio men de öppnade så klart tio så det blev bara lite kikandes i skyltfönster för min del. Köpte i alla fall mer frukost för att ha något att göra innan föreläsningen började.
 
Innan stallet svängde vi förbi Granngården och köpte mat till Belle, och sedan lekte vi dressyrproffs i ridhuset. Eller ja, lekte och lekte. Vissa steg var vi faktiskt dressyrproffs. Det som kan klassas som lek var väl när vi travade jääätesakta och samlat för att låtsas att vi kan lite piff och puff (piaff och passage) och nåt halvt steg av varje fick vi säkert till :)
 
Väl hemma började den tidiga (och onödiga) uppstigningen komma ikapp så jag gick runt som nån slags zombie resten av kvällen innan jag gick och la mig.
 
(sak man kan roa sig med när det är över 40 min kvar till lektionen börjar: Knäppa kort på sina skor. Bestämde mig för att det var vår igår så då fick favvoskorna snöras på igen!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: