missbelinda

Fredagsfix

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Idag har jag lite fixande att göra, Belle ska ridas det ska mockas och fyllas på höpåsar och krafft (det gamla vanliga alltså). Sedan ska hon badas och jag ska se till så att tävlingsgrejerna är rena och lätta att hitta. Tex byta till ett tävlingsschabrak, sätta dit nummerlappen osv. Något extratäcke ska med ifall det blir dåligt väder, och benlidor+paddar+boots (till resan) ska också läggas fram så jag slipper leta efter det imorgon.
 
Belle ska också få prova ett nytt fleecetäcke idag som en kompis köpte till sin häst men det var för stort för den. Det är sjukt snyggt så jag hoppas att det passar bra! :)
 
Det som ska göras är alltså
- Fixa Belle (rida, mocka, mat)
- Bada Belle, kanske klippa hovskägg osv om det behövs
- Byta till tävlingsschabraket på sadeln (smörja sadel om jag hinner)
- Lägga fram Belles rese outfit (täcke+lindade ben+boots)
- Packa hö som ska in i bussen + betfor i en hink (hon brukar dricka direkt ur vattenhinken men det är alltid bra med betfor också)
- Smörja stövlarna!
 
Ja, det är säkert fler saker men detta är vad jag kommer på just nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: