missbelinda

Näsets RS 28 april

Kategori: Tävling

Halli Hallå!
 
Igår var det tävling hos Näsets Ryttarsällskap, en klubb som ligger ca en halvtimme från oss men som vi aldrig varit på förut då mest har hopptävlingar. Den låg nära i alla fall, det tog ganska bra precis en halvtimme att brumma dit.
 
MsvC:1 309p 65,745% 4e plac
Vi kom fram i lagom god tid, och hoppade upp i sadeln fram ca 35 min innan min starttid som var 14.15. Det var framridning ute och tävling inne så det blev en liten framskrittning till framridningsbanan som låg en bit bort precis vid vattnet. Fint men kallt och blåsigt. 
Inne på banan hade jag bestämt mig för att det inte skulle bli som i Hudik förra helgen (dvs lite lång häst och oaktiv ridning) och det tycker jag att jag lyckades med! Det kändes mycket bättre nu och det var jag så klart nöjd med. Trodde kanske på en större ökning än 5p eftersom det var sån skillnad men så kan det vara ibland. Förra helgen tyckte jag att vi fick mer än vi förtjänade, och nu kanske lite mindre så det "jämnar ut" sig på något sätt ändå. Nu är ju 65% inte alls något dåligt resultat i sig, men om jag ska jämföra min egen uppfattning av två olika ritter (med samma domare) så var denna klart bättre.
Vi hade samma poäng som 3an men hon hade högre i allmänna (6,5 och jag hade 6 på en punkt) så vi blev fyra och fick med oss en röd rosett hem.
Väldigt fina hederspriser fick jag också! Stort plus till Näset som fixat det.
 
Tygpåse som allt låg i
Nyckelband
Reflexväst
Liten hink med B-vitamin
Arbetshandskar (i storlek som passade bra till mig)
T-shirt
Mp3spelare (ligger i den svarta asken)
Plakett
Och rosett+startavgiften tillbaka
 
MsvB:4 273,5p 59,457%
Njae, det här var väl ingen ritt att hänga i julgranen. Började med galopp efter hälsningshalten och sedan var det småmissar mest hela tiden. Ja typ så var det med det. Var inte alls nöjd efteråt, är väl inte direkt nöjd nu heller men 59% i MsvB när allt känns kaos är ju kanske ändå nåt slags tecken på att vi är på väg i rätt riktning.
 

 
 
 
 
Min lilla söta (och fortfarande namnlösa) maskot verkar gilla röda rosetter eftersom vi kommit hem med sådana de två gånger han varit med på tävling hihi.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: