missbelinda

Nya stövlar och skor?

Kategori: Utrustning

Halli Hallå!
 
Hööks har ju 15% rabatt på alla stövlar och skor just nu, vilket jag helt klart borde utnyttja då jag är i stort behov av ett par nya ridskor då ett par av mina läcker in vatten och de andra börjar nog också göra det snart. Det är iofs inte så konstigt då det ena paret använts i ur och skur sedan 2009 och det andra nästan lika länge. Så inom kort blir det nog ett besök där för att prova ut ett par som passar bra, jag vill helst ha med stålhätta då det är ett enkelt sätt att slippa mosade tår ifall man råkar hamna under en hov.
 
Jag är också lite sugen på ridstövlarna Horsehead Arezzo då jag provade dem sist vi var på Hööks och det var typ första gången ett par stövlar i standardmått satt bra på foten, runt vaden och på höjden. De hade iofs kunna fått vara nån cm högre, men man kan ju inte få allt. Den bruna färgen var dessutom väldigt snygg, och jag har alltid drömt om ett par bruna vardagsstövlar.. Med 15% rabatt så blir priset 1359kr om jag räknat rätt och det känns som ett bra pris tycker jag, men å andra sidan kan man lägga de pengarna på någonting annat också... Gaah, kan ingen sponsra mig med stövelpengar så jag kan köpa alla snygga stövlar jag ser?!
 
Jag har i alla fall fram till 13 maj på mig att bestämma mig, så innan dess ska jag passa på att googla runt på lite bloggar och forum och se vad stövlarna fått för betyg av andra människor. Jag tror att en stallkompis har ett par också så jag ska passa på att fråga vad hon tycker nästa gång vi ses. Det är alltid bra att vara lite påläst innan man köper något nytt!

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Jag har Arezzo och är jättenöjd!
    Dock håller ridstövlar med elastik och dragkedja inte i evigheter, mina brukar hålla 1,5 år ungefär... Då använder jag dem flitigt, cirka fem ridpass i veckan.
    Det är dragkedjan som går sönder, elastiken tänjs och dragkedjan blir vågig och går sönder. Det går att byta kedjan men jag inbillar mig att det inte lönar när elastiken och lädret börjar bli oformligt utan tror att då går nog nästa kedja också sönder snart?
    Men 1,5 år = 400 ridpass är riktigt bra!
    Snygga och sköna är de i vilket fall!

    Svar: Tack för svaret :)
    Anna Sundström

    2013-04-25 | 20:39:46

Kommentera inlägget här: