missbelinda

Påskhelg

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Det blev visst lite påskledigt här igår, jag kan ju dra lite snabbt vad jag sysslat med.
 
Lördag: Ridning i ridhuset. När jag tog in Belle från hagen så hade hon lyckats få ett sår på framsidan av höger bakben, tvättade av och märkte att det bara var ytligt så efter ridningen fick hon stå med alsolspritbandage för att dra ur eventuell smuts.
 
Söndag: Hopptävlingar på ridskolan = kaos där och då är det ingen idé att rida förbi. Det är en miljon ponnysar som trängs med en miljon bilar och en miljon människor på en och samma väg så där håller vi oss gärna ifrån. Belle fick vila och jag passade på att ta av bandaget och såret såg fint ut så nu fick hon vara utan. Efter stallfixet stannade vi en stund på ridskolan och kollade på hopptävlingen.
 
Måndag (idag): Vi har lunchfodringen i stallet och ska alltså åka dit ganska snart. Om underlaget på vår ridplan eller på nedre rundan verkar OK så blir det lite ridning. Annars så blir det nog vila idag också, vi får helt enkelt se hur mycket den lilla vårsolen som kommit har påverkat snön. Kanske kollar lite på hopptävlingen idag också.
 
(Det kom visst upp ett inlägg innan detta också, det beror på att det nu är april och jag hittade en liten lista att svara på och tänkte att det får bli min lilla april-lista)
 
 

Kommentarer

  • Carolina - Beridare på Stall Assla säger:

    Glad påsk!!!

    Just nu har vi en tävling uppe om ett Amigo Mio fleecetäcke! Vore kul om du vore med, reglerna är enkla!
    http://asslatjejerna.blogg.se/2013/march/var-tavling.html#comment

    2013-04-01 | 19:42:53
    Bloggadress: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här: