missbelinda

Tisdag 23 april

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Igår red jag på planen utanför stallet igen, red barbacka precis som i söndags och när jag hoppade av var mina ridbyxor lika håriga som Belles rygg haha. Men vad gör det när det gick bra att rida?!
 
Har inte riktigt bestämt vart dagens ridning blir, det beror lite på vädret tror jag. Märkte på hundpromenade i morse att det hade regnat tidigare under morgonen/natten och efter en stund så började det duggregna på mig och Coffee, men förhoppningsvis kommer det inte mer regn under dagen.
 
Igår kom ryttarmeddelande+preliminära startlistor inför söndagens tävling. Rider MsvC:1 och MsvB:4. Preliminära starttider är just nu 16.28 och 19.15 (och enl Google maps tar det bara runt en halvtimme att åka dit) så det blir sovmorgon för både mig och Belle.
 
Hela veckan är inte planerad in i minsta detalj än, men imorgon blir det dressyrträning för Maria Eriksson och på lördag blir det förmodligen bad igen. Apropå bad så har jag ju inte hunnit skriva något om testandet av produkterna från K9 competition horsecare när jag badade Belle i fredags men jag gör det nu istället. Jag badade Belle på kroppen med schampoot för bruna hästar (Copper Tone schampoo), sedan tvättade jag man och svans med schampoot för svarta hästar (Black out schampoo) och avslutade med Aloe vera conditioner på kroppen och i "topparna" av svansen. Även om jag inte hade mycket balsam i svansen så gick det väldigt lätt att reda ut den med borsten efteråt (utan att behöva dränka in den i pälsglans först).
 
Jag gjorde som jag alltid brukar göra när jag tvättar häst, dvs blandar schampoo ("efter behag", typ en lagom skvätt) i en hink med vatten och så tvättar jag med svamp. Det var kul att se hur färgen på vattnet blev olika beroende på om jag hade det bruna eller svarta schampoot i. När jag avslutade med balsamet så gjorde jag lika dant, en lagom dutt i en hink och sedan vatten. Jag tycker faktiskt att det blev skillnad i färgen och glansen i hennes svarta svans av bara en användning, det var lite svårare att se om det blev någon färgskillnad i pälsen (förutom att hon gick från vintersmutsig till ren) men det står på hemsidan att schampoot ger "ger pälsen en naturlig skimrande brun färg efter ett par bad" så det kommer nog visa sig bättre efter nästa bad. 
 
Hur som helst så luktar produkterna gott (och lagom starkt) och Belle blev ren och fin så jag är väldigt nöjd! Tyvärr blev det ingen bra bild då jag var ensam på stallet och det är svårt att knäppa helkroppsbilder då, men förhoppningsvis är kanske mamma med nu i helgen och i så fall kommer det före/efter bilder.
 
Trots dammig framridning så guld-glänste hon fint i solen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: