missbelinda

Torsdag 25 april kväll

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Idag red jag på ridbanan ute, det blev lite dressyrpremiär på den idag. Har ju i och för sig ridit där tidigare i veckan men då var det inte 100% dressyr. Det blåste lite ute så Belle var lite extra pigg och spänd av det i början, men det gick till sig desto längre tid jag red. Det kändes bättre idag än igår, så det var skönt att träningen gav resultat :)
 
Imorgon blir det ett litet avbrott i dressyren och vi rider ut i skogen.
 
Under dagen har jag kollat på GHS dressyren på svtplay, kollade också igen nu på kvällen också. Det var ju lite missar och mer spända hästar än vad jag är van vid att se på en så pass stor tävling. Så klart tråkigt för ryttarna, men som hobbyryttare är det ändå "kul" att se att även superproffsen kan ha missar. Jag hoppas så klart att det går bättre för de blågula ekipagen på lördag.
 
Nu ska jag snart se på sammandraget av dagens hopptävling, det gäller att passa på när det är häst på tv. Nu råkar jag dock redan veta hur det gått för alla men det är alltid kul att kolla på ändå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: