missbelinda

Fredag 25 januari

Kategori: Allmänt

Halli hallå!
 
Just nu sitter jag i en biostol, sedan ska vi på Biteline och äta mat. Det ni! ;)
 

Idag när jag red så var ridhuset sjukt smalt, för det var hinder på båda långsidorna. De stod precis vid väggen så det gick alltså inte att rida på fyrkantsspåret. Istället var det kvartslinjerna+nästan fullstora volter på kortsidorna som gällde. Tur jag var ensam i ridhuset, det hade blivit svårt att samsas om en så pass smal yta.
Jag märkte i alla fall att det gick bra att göra små serpentinbågar, dock hann Belle ta ungefär ett steg rakt fram innan det blev dags att ställa om och byta till nästa båge. I galoppen försökte vi oss på att göra några byten på rad på långsidorna. Det blir vingligt, går fort och inte 100% rent alla gånger MEN det går faktiskt! Jag kommer ihåg när jag var glad över ett byte på en lång diagonal, så vi ska fortsätta träna vidare :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: