missbelinda

Onsdag 23 januari

Kategori: Allmänt

Halli hallå!
Stallbesöket idag började med att jag tyckte att de som var i stallet hade det ovanligt mörkt där, förklaringen till det hette strömavbrott... Tur det är ljust ute och att det finns stora fönster vid alla boxar, men det blev lite mörkt i våran lilla "gång" mellan stalldelen och höboden. Dock var det inte så jobbigt med strömavbrott på förmiddagen (om man bortser från att vattnet inte heller fungerade), jag kommer nog aldrig glömma hur mörkt det blev en höst/vinterkväll år 2006 när min förra ponny Da Capo flyttade upp till Sundsvall från Göteborg. Han hann kliva av från lastbilen efter en lååång resa, komma in i ridskolestallet och få på sig broddar (halt ute och vi har ju en liten backe till vårt stall från ridskolan) sen hann han gå ett halvt varv i ridhuset för att få sträcka lite på benen innan det *poff* blev helt svart där inne. Så då gick vi ner till stallet istället, det var så klart lika mörkt där också, stackars Dacce han måste trott att i Norrland finns det inget ljus...
 
Aja, för att återgå till dagen så fick jag (och de andra som var i stallet samtidigt) mocka och fixa allt i ett något sämre ljus än vanligt, men det gick ju bra det också. Sedan hämtade jag in Belle från hagen, tränsade och hoppade upp på utetäcket och tog en liten barbackatur i skogen. När vi kom tillbaka så hade strömmen+vattnet kommit tillbaka igen så då kunde jag fylla på vattenhinken och fixa mathinkarna.
 
Det var inte bara i vårt stall det var strömavbrott, även uppe på ridskolan. I ridhusen, där det var träning... Jag kan tänka mig att det inte var helt lätt att se där inne men som tur är är det ju ljust ute och det hade kommit in ljus från fönstrena så det hade inte varit helt mörkt där inne.
 
Nu för en stund sen bokade jag för första gången biobiljetter på sf.se. (Det är så klart inte första gången jag är på bio, men jag har aldrig bokat själv och hämtat ut i en "biomat" innan) Om det funkar som det ska så kommer jag och en kompis se filmen Ego på fredag. Den verkar vara ganska bra och förhoppningsvis så är den också det :) Apropå bio så var jag och en annan kompis på Sune i Grekland för två veckor sedan, behöver jag säga att förutom några föräldrar så var vi (20 & 19 år) äldst där inne?! Haha, men den var väldigt rolig. Inte lika klockren som "originalen" Sunes Sommar och Sunes Jul, men jag lovar att man inte känner sig som en hädare av "originalSune" bara för att man väljer att se denna nya version. Gillar man rolig svensk film så tycker jag att den är värd att se!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: