missbelinda

Söndag 19 januari

Kategori: Allmänt

Lördagens ridning:
Red på planen utanför stallet. Den är skottad med alldeles lagom mycket snö på och det var inte allt för kallt. Lite lagom "jogging" blev det.
 
Dagens ridning:
Utsläpp så det blev en tidig morgon. Var uppe vid ridhusen strax före nio med förhoppningen om att vara relativt ensam i stora ridhuset, dock skulle några "fixarnissar" precis börja hacka bort is från taket och det kan ju låta lite genom taket... Så vi begav oss in i lilla ridhuset istället, där var det kallt. Nästa gång jag rider där inne ska jag se till att ha med en ridkjol, har bott i min lila kappa hela vintern men den blir ju lite varm på överkroppen när man är inomhus och rider.
Ridningen blev ungefär samma som igår, fast kanske nåt snäpp mer "dressyrigt" än "joggigt".
 
På tisdag ska vi dressyrträna för första gången sedan... ja jag vet inte riktigt. Början av oktober kanske. Det blir kul att komma igång igen!
 
I fredags fick jag hem en sportbh från Yajlee som jag fått chansen att prova i min hästvardag, det ska bli kul :)
 
Bild från gårdagen
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: