missbelinda

Tisdag 22 januari

Kategori: Allmänt

Halli hallå!
 
Gårdagens ridning:
Gick upp till ridhuset och hade turen att det var relativt luftigt i ridhuset. Vi var två stycken under hälften av tiden jag var där och sen så var det bara jag, och Belle så klart. Eftersom dressyrträning stod på schemat dagen efter så blev det lite egen dressyrträning och det kändes väldigt bra. På slutet provade jag att rida några diagonaler med ökad trav och det var väldigt länge sedan vi gjorde ordentliga ökningar så det var väldigt roligt!
 
Dagens ridning:
Dressyrträning för Maria Eriksson, dvs rida för tränare, något jag inte gjort sen i somras om jag kommer ihåg rätt. Men nu är vi på G igen så det passade väldigt bra att få checka av läget, se till så att vi inte lagt till oss någon konstig ovana och för att få lite nya tips och idéer för framtiden. Det var väldigt roligt (och lagom jobbigt) att komma igång igen! Trots lite ringrostighet så gick det bra. Som "läxa" ska både Belle och jag bli lite "ärtigare", dvs lite kvickare och så ska vi träna mer på byten på rad. Ett går bra, men att börja sätta ihop till "serier" blir lite svårare så det ska vi träna vidare på.
 
Imorgon så ska vi ta en lugn tur i skogen för att sträcka på långbenen som fått jobba på bra två dagar :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: