missbelinda

Tisdag 29 januari

Kategori: Allmänt

Halli hallå!

Dagens ridning blev precis som jag skrev igår en utetur. Vi skrittade nedre och övre och trots att klockan var strax före fem så var det fortfarande relativt ljust ute. Vi hade så klart reflexer på oss men pannlampan fick stanna inne i skåpet, och förhoppningsvis får den stanna där tills i höst när det börjar mörkna igen. Man kan ju i alla fall hoppas.

Det var varit runt 0 grader idag, så Belle fick byta från sin tjocka pyjamas till en tunnare. Fortsätter vädret så här kanske det blir dags att byta utetäcke också. Fast bara för att vi tror att det börjar bli varmt och vårigt ute så lär det väl bli -25 igen typ i övermorgon. Fast jag tycker vi håller tummarna för att vi går mot varmare tider, för då slipper jag frysa om tårna när jag är ute och rider.

Idag har jag börjat kika på vårens engelskakurs, första uppgiften är att läsa en novell/text och sedan hitta två "keywords" och förklara varför man valde dem. Ska också börja fundera på ett ämne att skriva en liten uppsats om, har inte kikat jättenoga på den uppgiften än men det kanske går att hitta på nåt med hästtema så det blir lite roligare?! Det skulle iaf inte bli första gången jag involverar hästar i ett skolarbete, höll tal om prispengar på ponnytävlingar i svenskan, skrev om Storbritanniens dressyrlag till OS i engelskan och gjorde ett kürprogram som projektarbete. Aja, hur den kommande uppsatsen ska utformas får jag läsa på om imorgon, nu börjar det snart bli dags att stänga av datorn och bege sig mot sängen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: