missbelinda

Torsdag 18 juli

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Igår blev ridingen skritt och trav i skogen.
 
Idag blev det träning igen, och man glömmer helt klart bort hur jobbigt det faktiskt är att rida när man haft ofrivilligt uppehåll en längre period. Tur det är roligt, annars hade nog varken jag eller Belle orkat med det haha. Vi började där vi slutade tisdagens pass och fortsatte med byten, skolor och bakdelsvändningar. Jag har kommit på att vi ska göra tjusiga bakdelsvändningar i alla tre klasser så nu hoppas jag att vi kommer ihåg hur vi ska göra.
 
Imorgon åker vi alltså ner till Bollnäs, så idag ska jag se till att packa klart allting. Det är både tävlingskläder, mjukiskläder och sängkläder som ska med till mig. Belle ska ha mat och utrustning. Vattenhink och krubba skulle också tas med. Hon bor på ridskolan och jag och mamma bor på ett vandrarhem en bit ifrån (därav packningen av sängkläder). Det är juli nu, men det blir faktiskt årets första meeting (för hemmatävlingen i mars räknas inte) så jag hoppas jag kommer ihåg att packa allting.
 
Så helgens ridning kommer se ut så här
Fredag - Ridning när vi kommer fram
Lördag - MsvC:2 och MsvB:4
Söndag - MsvC:2

Kommentarer


Kommentera inlägget här: