missbelinda

Måndag 25 mars

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Idag var jag på stallet på morgonen (som jag skrev i inlägget innan detta). Efter att det var skrivet så tog jag in Belle och gjorde iordning henne och sen så gick vi upp till ridhuset för lite dressyrande.
 
Började passet med lite halt-skritt-halt (haha, har jag återupptäckt en bra övning så brukar den hänga med tills jag lessnar på den). Sedan fortsatte jag som vanligt uppvärmningen med trav och galopp. När jag ridit ett tag så kom en ridlärare och vattnade båda kortsidorna i ridhuset med vattenslang, så där var det lite läskigt att gå i början tyckte Belle, men hon insåg sen att det var samma gamla vanliga ridhusbotten som innan den blev lite vattnad. Sedan red jag lite skolor i trav och galopp och lite byten i galoppen. Det blev både bra och mindre bra byten men jag vågar nog påstå att det blir liiite bättre för varje gång jag rider, så det är bara att nöta vidare :)
 

(gammal bild, börjar faktiskt längta lite efter mina rosa ridbyxor - tror det är dags att plocka fram dem ur garderoben snart)
 
Efter att jag ridit så var det dags att lunchfodra hästarna, de blev som vanligt glada över att få mat. Det är en sak som är så tacksam med djur, bara de får mat, vatten och lite kärlek så är de nöjda och glada! 
 
Hämtade ett paket på Dhl i Birsta i eftermiddags, visar innehållet imorgon :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: