missbelinda

Ponnyhoppning

Kategori: Allmänt

~Tidsinställt~
(Jag har sovmorgon men det kanske är någon morgonpigg som klickar in)

Nu i helgen är det lok/reg ponnyhoppning på ridklubben.
I helgen som var nyss var det alltså hästhoppning och nu är det ponnysarnas tur att skutta över en massa hinder.

Jag ska vara banpersonal på söndag förmiddag, så jag hoppas att ingen river eller ramlar av så jag slipper anstränga mig så mycket ;)
Fast å andra sidan så skulle det bli ganska tråkigt att stå på banan om det inte hände någonting. Men det är nog ingen fara. Att bygga upp hinder, kratta och eventuellt jaga ponnysar känns som ganska självklara händelser under en hoppklass.

Varför jobba på just söndag förmiddag, när alla andra ligger och sover eftersom det är sista chansen innan skolveckan drar igång igen?
Jo, vi har utsläpp, och då passar det ju alldeles utmärkt då jag ändå är vaken och på plats liksom :)


Apropå hoppning så är det en mini-klubbhoppning på lovet (som är typ snart), jag ska fråga om jag och Belle får vara med eller om det bara är för ridskoleelever. Dock är det inga höjder att skryta om, 55cm är klassen som erbjuds, typ som skaftet på mina dressyrstövlar om vi nu ska jämföra med något :P Men eftersom vi förmodligen inte kommer ha tid att "hoppträna" så mycket innan så känns det som en lagom höjd att skutta runt på för skojs skull :) Men först och främst ska jag kolla om vi också får vara med, annars får vi ladda inför klubbhoppningen som brukar vara runt jul/nyår istället!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: