missbelinda

Från arkivet

Kategori: Tävling

Sedan vi skaffade en ny filmkamera (dec 2009) har det blivit lättare att dokumentera träning och tävlingar. (även konserter och annat också såklart).

 

I datorn har jag filmer från alla tävlingar i år, och ibland kan det vara kul att kika tillbaka på det. (kanske inte alla tävlingar, det är ju roligare att se dem som gick bra, fast det är väl nyttigt att kolla på de klasser som gått lite mer åt skogshållet, men det kan jag ta någon annan kväll. haha)

 

Det kanske låter klischeartat, men det stämmer faktiskt att man lär sig något nytt varje gång man kollar, även en 65% ritt kan höjas med flera procent, och det är så lätta saker som att hålla ut en ridväg, en hörnpassering eller en avsaktning en meter längre. Att fatta galopp två skrittsteg tidigare osv. Ja, det är egentligen helt vanlig basic programridning, som ändå så ofta glöms bort inne på tävlingsbanan. Men mer om det ska jag nog inte skriva här, det är ju mina nylärda knep så det så, hihi

 

En film som jag kan se flera gånger är årets första LA:6 med Belle, som resulterade i 65% och en andraplacering. Jag blir glad av att se den, och borde nog tänka mer på hur det gick då när det går mer åt skogshållet på träning.

 

 

En annan film jag blir glad av är från Östersund i höstas med Da Capo. Bästa helgen för mig utan tvekan. 3 vinster och Distriktsmästare! Wihhoo Dock är bara två ritter filmade, för kameramannen befann sig på hotellet när jag red en klass. :P Men det gör ingenting, för i den klassen (LA:1) blev det "bara" 64%, och jag har ridit bättre än så.

 

De som finns på film är en 66%-ig LA:4 och en 67%-ig LA:P1, tyvärr tog filmen slut innan sista uppridningen, så 9an vi fick på den går inte att beskåda i efterhand, endast på protokollet. Men det är inte fy skam det heller! ;)

 

Den filmen får mig att tänka på hur kul det var, och hur bra det gick. Men också hur äckligt nervös jag var innan LA:P1 för jag ledde DM'et med endast ett poäng, och var tvungen att rida på 63% eller mer för att vinna. Men det gick ju som en dans, and the rest is history...

 

Kan ju avsluta med en bild så inlägget blir lite roligare.

Den här bilden blir jag också glad av, Gissa vad det står på täcket?! ;)

 

(det känns som att bilden är jättegammal, snö ute och brunhårig Anna. Nu är det ju sommar och jag är blond igen, mycket bekvämare med min ordinarie hårfärg, men det var lite kul att matcha Belle också, hihi)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: