missbelinda

Måndag, skoning, regn, skola

Kategori: Allmänt

God kväll!

I morse var det alltså dags för Belle att få nya skor, jag var i stallet strax efter sju och fixade maten och mockade. Lagom till borstningen av hästen så börjar det självklart regna, jätteskoj när man ska rida utomhus! (inte). Men det är ju faktiskt rätt varmt ute så jag ska väl inte klaga. Tog i alla fall jackan på mig för första gången på länge, ganska skönt att slippa bli blöt.

Skritt nedre - In på nya banan och travade och galopperade en stund - skritt övre

Var tillbaka i stallet runt nio och fick spola av benen så hon inte skulle vara geggig när hovis kom. Sedan tog jag in en annan häst som skulle skos efter. Sedan var det hemgång igen och dusch och lunch innan det blev dags att bege sig till skolan.

Kommentarer

  • Maria Johansson säger:

    sv: Ja det kan inte vara speciellt många som har det, men jag kan tänka mig att det är kul =) Tanken är väl att ha det på lägre nivåer eftersom på hög nivå så kan man ju oftast sitta och inverka ganska bra på hästen redan, det brukar man ju för att kunna komma till hög nivå, men absolut att man kan ha den på andra nivåer än bara Lc-Lb :) /Maria

    2011-08-24 | 09:49:53
    Bloggadress: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: