missbelinda

Fler prylar

Kategori: Utrustning

-Tidsinställt-

Min nyaste jacka som jag skrev om för ett tag sedan, den bruna från Uhip har jag ridit med några gånger och jag kan berätta att jag tycker om den väldigt mycket! :) Den är både snygg, skön (liksom mjuk och lite fluffig utan att på något sätt vara klumpig) och smart eftersom jag just nu har den som "underjacka" istället för en tjockare kofta under min andra stalljacka. Och när det inte är lika kallt ute kan jag ha den som vanlig jacka utan någonting ovanpå.



Hjälmen på bilden är också en pryl jag är väldigt nöjd med. Det är en Lamicell som jag köpte när vi var i Globen då det var dags att säga farväl till min gamla vardagshjälm efter att den hängt med några år i både ur och skur. Jag ville ha en i "plast" för en sån blir inte förstörd i regn och snö (en "vanlig" blir ju både blöt och ful och så känns det som att själva hjälmen borde bli lite vattenskadad, men det kanske bara är nåt jag fått för mig). Den går ju också att ändra storleken på, så att den passar både med ett pannband under, och med bara huvudet under. Skön och lätt är den, dock inte alls lika snygg som min Charles Owen, men vad gör det när den bara används till vardags?!

När jag ändå håller på att skriva om prylar så kan jag ju passa på att säga att halstäcket på bilden köptes hos Horze's monter i Globen förra året. Det är både snyggt och sitter bra. Maggjordarna är avtagbara så det fungerar både när att rida med och i stallet :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: