missbelinda

Bellebjörnen

Kategori: Allmänt

Har ni hört talas om djurarten Bellebjörn?
Det har i alla fall jag, just nu äger jag till och med en sådan, spännande va?

Det är alltså Belles vinterpäls jag talar om, just nu ser hon ut som en stor mjuk teddybjörn. Väldigt gosig att klappa på men ack så opraktiskt då det blir varmt och svettigt efter ridpassen. En annan sak som är lite rolig med vinterpälsen är att hon blir så pass mycket mörkare än vanligt. Till exempel så sa hon som tränade efter mig att hon först inte kände igen vilken häst det var eftersom hon var så mörk.

Så när jag får tid (förmodligen någon helg) så blir det dags att ta fram klippmaskinen och förvandla tillbaka Bellebjörnen till dressyrhästen Belle istället.

Kommentarer

  • fridan säger:

    kalle blir också en björn men nu är han klippt och fin :) ganci får ha pälsen kvar.



    sv: ooj! 85 mil är ju lite långt förstås. själv har jag bara ca 11 mil till gekås så det känns lite mer lagom :)

    2011-10-22 | 08:05:30
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: