missbelinda

Tävling Sundsvalls RK 3-4 september

Kategori: Tävling

Arrangör: Sundsvalls RK
Typ av tävling: Regional
Domare: Molly Hedqvist
Klass: Msv C:1 2011
Procent (heltal): 58
Procent (decimal): 29
Lagtävling: Nej
Placering: 6/19

Reg MsvC:1Sundsvalls RK

Dags för en tävling igen efter vårt ofirivilliga uppehåll. Hemmatävling dessutom så det var ju inte så jobbigt att ta sig dit, bara att åka vanliga vägen till stallet och sedan rida upp för backen till ridhusen :)

 

För att sammanfatta denna MsvC:1 så kan jag ju säga att det gick väldigt bra på framridningen, men domaren drog ut något på tiden så starten blev senare än beräknat. Sen så kändes det inte alls bra inne på banan, inte så att det var någon hemsk dundermiss, men nä det kändes inte bra helt enkelt. Tråkigt eftersom det gick så bra att rida fram. Men å andra sidan så gick det ju väldigt bra på framridningen så jag är glad för det. :)

 

58% är ju inga höjdarpoäng, men poängen känns ändå helt OK om man jämför med hur det kändes. Vi hamnade faktiskt första utanför placering på detta, och det var endast tre stycken i hela klassen över 60%. Jag tror att många var missnöjda med sina poäng och tyckte att domaren låg lågt, men jag tänker iaf inte klaga på min bedömning. :)

---

På lördagen passade vi på att testa FEI's individuella mästerskapsprogram för juniorer, för att jag ville prova på det när det ändå var på hemmaplan liksom. 56,579% blev det i alla fall och jag är helt klart nöjd med det! Inte kom vi sist heller, hihi. :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: