missbelinda

Umeå dag 1 - Fredag

Kategori: Tävling

Vi åkte upp på torsdagen (klockan 12.20 om någon är intresserad) och kom fram till Hippologum runt 16-tiden. Det tog alltså runt 3 timmar och 40 min att åka, och då var det ändå lite vägarbete och sånt längs vägen. Belle stod och åt sen lunch/tidig middag under resan.

Väl framme på Hippologum så fick Belle sin middagskrafft och betfor, vi lastade ur, åt middag och sedan red jag en stund i ridhuset innan vi var klara för dagen och åkte till hotellet.
------
Fredag:
VÅFFLORNA VAR TILLBAKA PÅ FRUKOSTBUFFÉN!!!!!! Något som jag saknade så extremt förra året var just våfflorna, för jag är inte allt för sugen på att äta en massa bacon och annan typisk frukostmat på morgonen, men våfflor fungerar alltid. Så efter våffelfrukosten blev det dags att åka till Belle och börja med borstningen, knoppningen och allt annat puts.

Första klassen var LA:4 och jag tror jag talar för både mig och Belle när jag säger att det med största sannolikhet var den sista LA-klassen för vår del. Det är inte direkt vårt favoritprogram och det blev många små missar som tex taktmiss i en mellantrav och att hon blev lite stark och "på" istället för att vänta på mig. Detta var den första NM klassen för Young Riders och det var därför tre domare, och de var inte direkt överens om mina poäng.
H: 60,48% (10/21) C: 57,56% (11/21) M: 63,90% (6/21)
Totalt 60,650% och plats 10 av 21 starter. Typ den poäng jag tyckte vi förtjänade men jag hade nog väntat mig lite mer eniga domare, men så kan det ju vara med dressyr, tre olika personer tycker inte alltid lika dant.

LA:4 ingick som sagt i NM'et och efter att alla YR hade ridit så låg vi 6a av 11 stycken .

Några timmar senare var det dags för helgens andra klass, MsvC:2 och redan i början av framridningen kändes det mycket bättre vilket höll i sig inne på banan också. Resultatet blev 64,22% och en andraplacering av 22 starter! Förutom en stor fin rosett, plakett och premie så fick jag ett spännande paket också.
Efter att ha klämt lite på det var gissningen ett par benlindor, troligtvis vita.
Men det var inga vita benlindor, det var ett par svarta från HVPolo! Riktigt snygga!
 
Tittar man noga så ser man att det är lite rosa på loggorna också, perfekt till mig ju!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: