missbelinda

Måndag

Kategori: Allmänt

Idag blev det lite efter-tävlings-mys i skogen, red både nedre och övre och passade på att trava och galoppera lite där det var bra underlag. Jag tror klockan var runt halv åtta när jag red men det var fortfarande väldigt ljust ute, och nu börjar till och med alla små knott komma fram. Snart dags att ta fram flugsprayen alltså! Både ett roligt och lite jobbigt sommartecken.

På lördag blir det dags för en liten tur upp till Östersund-Frösö RK och deras tävling. Ryttarmeddelandet kom ut idag och senast imorgon kväll kommer startlistorna men med lite fantasi går det att redan nu räkna ut att jag som tidigast startar nån gång efter lunch/tidig eftermiddag. Det är 43 ekipage innan MsvC:1 börjar så det tar ju några timmar... På söndagen är det 22 starter innan min klass börjar så det blir lite sovmorgon då också.

Enligt yr.no så kommer det vara sol där uppe hela helgen så förhoppningsvis blir det inte ännu en regnig tävling på Frösön. Jag håller tummarna för att regntraditionen bryts och att det blir finfint väder, det är ju så mycket roligare att både rida och vara publik när det är soligt ute! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: