missbelinda

Östersund-Frösö RK 26-27 maj

Kategori: Tävling

-Tidsinställt-

I helgen styrde vi alltså bussen mot Jämtland, slutdestinationen hette Östersund-Frösö RK och den ligger som namnet skvallrar om på Frösön, strax utanför Östersunds centrum.

Starttiden i MsvC:1 var 17.06 så vi åkte inte från stallet förrens halv tolv. Skönt med sovmorgon! :) När vi kom fram så lastade vi ur häst och prylar, åt mat (lasange - gott!) och kollade på de som red, det var runt 20 grader varmt så det var varmt och skönt ute. Man kunde dessutom kolla på tävlingarna från cafeterian för de hade monterat upp en kamera på ridhusväggen, jättesmart och kul idé!

Till slut blev det dags och rida fram, och sedan blev det ju helt logiskt dags att gå in på banan och det blev 66,596% och en 4e placering av 22 startande. :D

Till andra klassen, MsvB:2 där vi hade starttiden 19.18 så red jag inte fram så länge. Inne på banan så kändes det okej men vi var nog båda lite trötta och ovana med värmen. Tyvärr klantade jag mig rätt ordentligt i slutorna och gjorde dem för korta, det var ju dumt eftersom det är koeff på dem. Men förutom slutorna och bytena (det ena för tidigt och det andra med en liten spark) så var det ändå ett OK program. Sist jag red B2an för samma domare så fick vi 52% och nu blev det 57,674% så det är helt klart en förbättring. Nästa gång kommer det dessutom bli mer poäng eftersom jag planerar att träna på slutorna och rida ordentligt i resten av delarna som vi ju faktiskt kan. :)

Söndagens start var klockan 12.24 så det blev en liten sovmorgon igen och sedan en morgonpromenad med Belle längs en fin skogsridväg vid ridskolan. Sol och många plusgrader nu också. MsvC:2 var det dags för denna gång och programmet gick både bra och lite mindre bra. Slutresultatet blev 63,333% och det räckte till en 3e-placering. Jag startade ganska tidigt i klassen och det var många fina ekipage kvar så när två stycken gått om mig så tog jag ur knopparna och packade ihop för jag trodde att fler skulle gå om, men vi låg kvar som trea ända tills sista ryttaren så det blev till att sadla och tränsa ifall jag skulle gå in på prisutdelningen till häst. Sista ekipaget gick alltså inte om oss och det blev prisutdelning till häst och en gul fladdrande rosett på ärevarvet! :)

Kommentarer

  • Emma - Tanneryttarna säger:

    Vad roligt :D

    Miss Belinda är hur fin som helst och ni var jätte duktiga!



    Jag hade fyra bilder på er som nu är skickade.

    Mvh Emma

    2012-06-04 | 13:16:27
    Bloggadress: http://tanneryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: