missbelinda

Östersund-Frösö RK 22/9

Kategori: Tävling

Klockan ringde 6.45 och vi var framme i Östersund runt halv tolv ungefär om jag inte minns helt fel.
 
13.05 var startiden för mig i MsvC:1 så innan dess hann både jag och Belle äta lite. Jag gick runt och frös med väst+jacka+kjol+mössa också. Det var lite kallt i Jämtland igår. Solen kom i alla fall fram mer och mer så efter hand kunde jag också skala av mig något lager med kläder.
 
Trots att vi båda är ganska ringrostiga efter några veckor paus så gjorde vi ett jämt program. Inte lika mycket tryck och spänst som vanligt men det är ju inte så konstigt eftersom vi inte varit igång så länge. 6or, 7or, två 8or och en dum femma på andra förvända då det saknades lite energi+att vägen på medellinjen inte direkt blev på medellinjen. Rider man rakt framför domaren så syns det tydligt om man rider på fel linje :P

Vårat program gav 311p 66,17% och en tredjeplacering av 10 starter.
 
Efter att jag ridit fick Belle gå in i bussen för att vila och äta/dricka betforvatten, sedan fick vi gå in på prisutdelning, hon fick gå in i bussen igen och sen blev det dags att rida fram inför MsvB:4. Programmet började mindre bra med galopp efter hälsningshalten, men det vägdes helt klart upp av 7a på öppnan och en 8a(!) på slutan som är på medellinjen mot domaren. Det är nog nåt som jag tycker är svårast i programmet förutom bytena. Sedan tyckte Belle att kortsidan som domaren satt vid var lite farlig så när det blev dags för andra mellantraven så blev det galopp, och skritten efter det var spänd. I galoppen blev det lite bättre (6a och 7a på två byten) men det var fortfarande lite knas också, det sista bytet blev nån blandning av galopp/trav/skritt/galopp då hon bröt av precis innan. Så det blev ett protokoll med poäng mellan 3 och 8, det är inte alltid man lyckas med det ;) Både bra och mindre bra saker lyckades vi alltså med innanför staketen.
 
Resultatet blev 271p och 58,91% plats 6/9.
 
Vi brummade sedan hemåt med en gul rosett+plakett+300kr+två godkända byten+en finfin sluta+trevliga omdömen från båda domarna :)
 
Heeh, mindre snygg ärevarvsbild. Men man får ju iofs en rätt bra uppfattning om vad som var Belle-ätande i MsvB:4. Tänk att man drar en linje från R till S ungefär.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: