missbelinda

Pluggonsdag

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Igår red jag i ridhuset, började i stora och sedan blev det bokat så vi gick in i lilla, dock inga hinder där denna vecka :) I början kändes hon lite lång och stel men det är ju inte så konstigt med tanke på att vi tagit det lugnt under hela helgen. När hon kommit igång så blev det mycket bättre och på slutet hade hon kopplat på sin motor ordentligt så jag hoppas att vi kan vara där redan från början i nästa pass.
 
Hudik har lagt ut preliminära startlistor inför lördag, och jag startar bra precis i mitten av MsvC:1 och preliminär tid just nu är 15,16, men det hinner nog ändras lite fram till fredag kväll när de fasta tiderna kommer men det är alltid bra med en ungefärlig tid så vi kan börja planera avresetid osv.
 
 
Sitter just nu och kollar på den gamla tvserien Roots för vi ska diskutera "American Slave narratives" på engelskakursen. Först började jag kolla på en film som heter Beloved men stängde av efter ca femton sekunder för att en hund blev inkastad i en vägg, jag kände att om den börjar i den stilen så lär den ju inte direkt bli mindre jobbig ju längre den håller på (hundar ska man gosa med och inget annat!). Hur som helst, hejdå till den filmen och hej Roots istället.Har snart sett det första avsnittet och tycker faktiskt att det verkar vara en ganska bra serie. Det är ju inget trevligt ämne (slavhandel) men den är intressant och bra gjord (och än så länge är den inte allt för våldsam). Det lär väl sluta med att jag ser hela säsongen bara för att jag vill veta hur det slutar.
 
 

Kommentarer

  • My säger:

    Fin bild!
    -
    Var gärna med i Veckans blogg! :D
    http://myheltenkelt.blogg.se/2013/april/veckans-blogg-ny-omgang.html#comment

    2013-04-22 | 17:55:44
    Bloggadress: http://myheltenkelt.blogg.se

Kommentera inlägget här: