missbelinda

Söndag 24 februari

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Idag vaknade jag med halsont... inte kul. Jag vill inte vara sjuk!
 
Dagens ridning blev ändrat till longering på vår nyskottade ridbana. Jag kände att jag inte var så pigg att jag skulle orka rida ordentligt så då fick hon springa rund på en volt istället.
 
Jag har ingen longeringsgjord (heter det ens så?) så antingen longerar jag bara med tränset eller så gör jag som jag gjorde idag, longerar med sadel och gummisnodd (väldigt lätt att sätta fast när man har en ögla på sadelgjorden). Tar dock bort stigbyglarna för det känns som att dom bara är i vägen.
(Själv så har jag alltid hjälm och ridvantar, samt ett longerspö som mest används för "peka" ut hon på voltspåret och inte minska storleken)
 
Började med att skritta fram runt fyrkantsspåret, sedan fick hon trava och galoppera en stund åt båda hållen innan vi skrittade av runt fyrkantsspåret igen. Mer spännande än så blev det inte idag.
 
Nu ska jag se till att sova, imorgon tänker jag se till att vara piggare för en lång dag på stallet väntar. Har både lunch och intag och har bestämt att det är dags att smörja dressyrsadeln ordentligt.

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Var gärna med och tävla :D

    http://stallsackum.blogg.se/2013/february/tavling-basta-vinterbild.html#comment

    2013-02-26 | 14:28:31
    Bloggadress: http://stallsackum.blogg.se

Kommentera inlägget här: