missbelinda

Måndag 1 juli

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Ny vecka, ny månad. Hela helgen har i stort sett spenderats på stallet och hopptävlingarna. Vädret har varit på bra humör (dvs inget regn och mkt sol) och jag vill tro att min hudfärg gick från "kritvit" till "vit" efter x antal timmar i solen. Det här med att lyckas bli brun är inte riktigt min grej...
 
I lördags blev det som sagt vila för Belle och igår blev det ridning, tog på kandaret för lite variation och så blev det ett litet dressyrpass. Mycket jämnare överlag jämfört med tidigare dagar, men fortfarande lite ovant med jobb efter ett ganska långt uppehåll.
 
Förutom hopptävlingarna på hemmaplan har jag kollat resultat från Umeås dressyr (och upptäckt nya funktionen i Equipe som visar bästa resultat man gjort i klassen, har dock inte bestämt mig för om jag gillar den eller inte haha), det blev några rosetter till Sundsvall vilket ju alltid är kul!
 
Idag ska hästarna lunchfodras av mig, och det blir nog ett litet dressyrpass för Belle. Vi passar nog på att rida ut först eftersom vi hållt oss utanför stallet i helgen för att slippa rida förbi allt tävlingskaos på gräsbanan och uppe på ridklubben.
 
 
 

Kommentarer

  • Tuuli Elmgren säger:

    Nu är veckans blogg avslutad och tre vinnare är dragna. Kanske blev det du?
    ______________________________________________
    Var gärna med igen och tävla om en länkning för 400+ unika besökare per dag!

    Direktlänk: http://dressyrponny.se/2013/july/vinnarna-av-veckans-blogg-ny-omgang.html#comment

    2013-07-01 | 20:23:34
    Bloggadress: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här: