missbelinda

RK Östjämten 7/7

Kategori: Tävling

Halli Hallå!
 
Starttiden för oss var 17.42 vilket ledde till sovmorgon för min del och Belle hann vara ute länge i hagen innan vi åkte från stallet vid halv tre tiden. Så sent har jag nog aldrig åkt till en tävling.
 
När vi kom fram så prickade jag av mig i sekretariatet, bytte om och sedan blev det dags att lasta ur och klä på Belle. Vi var inne på framridningen klockan fem ungefär, vilket kändes som en lagom tid för en lugn framridning för att hon skulle komma igång i kroppen ordentligt och dessutom skrittpausa. Gjorde inga speciella rörelser, mest "jogging" i både trav och galopp och tempoväxlingar/ändra steglängd. 
 
Vi startade sist i klassen och gick ut i collectingringen när det var två före. Där inne blev det samma ridning som på framridningen ungefär.
 
Inne på banan var planen bara att rida igenom programmet, med tanke på att vi inte varit igång så länge och att det var över två månader sedan vi var inne på en tävlingsbana. Efter hälsningshalten var jag mest glad över att vi kom igenom programmet med ett hyffsat flyt och att det gick bra :)
 
Resultatet blev 294p, 65,44% och seger, wihoo! :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: