missbelinda

Tisdag 25 juni

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Igår firade Belle sin födelsedag med att äntligen få komma igång och galoppera igen. Det tror jag var en väldigt uppskattad present! Först så skrittade vi nedre rundan och sedan red jag in i ridskolans paddock där vi först skrittjobbade lite för att hitta en OK form, sedan trav, skrittpaus, trav och till sist galopp (och sen trava av+skritt så klart). Två varv åt båda hållen med galopp blev det, vi hade säkert kunna ridit mer eftersom vi tagit det så pass lugnt med igångsättningen men vi har ingen brådska. Idag blir det i alla fall lite mer galoppande :)

Nu börjar det förresten bli sjukt varmt här i Norrland, hoppas det håller i sig tills helgen när det är hopptävlingar. Det är ju mycket roligare att titta på om det är varmt ute och fint väder. Såg att startlistorna var utlagda nu om det är någon som är nyfiken: http://online.equipe.com/sv/competitions/7128
 
Startlistorna inför Umeås dressyr med NM är också utlagda och självklart kommer jag hålla koll på den tävlingen också: http://online.equipe.com/sv/competitions/7143
 
Det känns så klart tråkigt att inte kunna vara med själv i Umeå i år, men jag får titta på fina hopphästar istället och det är ju inte heller så tokigt!
 
Förra årets priser (vilken bra helg det var, det typ regnade rosetter på oss), åh blir ju tävlingssugen bara av att kolla på bilden, haha jag är nog lite knäpp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: