missbelinda

Torsdag 13 juni

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Idag har jag under dagen varit och förskolevikarierat idag, har också ridit ut med Belle och så hade vi intaget. Det har regnat större delen av dagen idag så hästarna blev nog glada när de fick komma in och äta mat och torka till.
 
Nu på kvällen har jag tyvärr avanmält mig från Umeås sommartävlingar med NM, vi kommer bara hinna vara igång och galoppera i ungefär en vecka innan och det känns inte som en optimal uppvärmning inför en så pass stor tävling. Istället är siktet inställt mot Bollnäs 20-21 juli. Dit har vi inte varit innan så det blir kul med en ny tävlingsplats (annars känns det som att vi har koll på de flesta runt omkring Sundsvall med typ 35 mils radie). Imorgon ska jag fixa människoboende för mig och mamma där (Belle har fått box på ridklubben), har googlat runt efter hotell/vandrarhem för att hitta närmsta och billigaste alternativet.
 
Det positiva med att inte åka till Umeå är att jag är hemma och kan kolla på våra stora hemmahopptävlingar på gräsbanan ute. Sundsvall Summer Horseshow. Det brukar oftast vara bra väder och många fina hästar och höga hinder så det ska bli kul. Många stall och klubbkompisar att hejja på också vilket är extra roligt!
 
Igår blev det först stallet och sedan studentfirande+mottagning hos min kompis Jessica. Jag blev helt klart lite sugen på att följa med ut till dansgolvet på stan när klockan började närma sig halv tio och det var dags för oss gäster att gå hem och studenten att ansluta sig till sina gamla klasskamrater. Men jag skulle ju upp och jobba 7.30 idag så det kändes inte som en så smart idé, och behöver jag ens säga att jag var väldigt nöjd och glad över det beslutet när klockan började ringa 6.15 haha. 
 
Nu hoppas jag att regnet tar slut under natten och att det är soligt och fint imorgon när jag vaknar! (Det har ju varit halvtråkigt väder hela veckan nu...)
 
God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: