missbelinda

Torsdag 27 juni

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Bara för att jag nästan skrytit om hur fint väder det har varit här i stan så regnade det så gott som konstant från lunchtid igår... Så ridningen blev flyttad in i ridhuset, och det var ett tag sen sedan sist vi var där eftersom det är roligare att rida ute. Hur som helst så blev ridningen en liten upptrappning av föregående dagar, skritt, trav och galopp i inte för allt avancerade övningar, dvs mest rakt fram, stora volter och några serpentiner. Den svåraste övningen var dock att rida en bit innanför fyrkantsspåret för det var så jäkla hårt där, det tyckte Belle var en onödig uppgift för det är ju mycket roligare att vingla lite hit och dit och sakta men säkert hamna bredvid ridhusväggen igen. Snacka om att man tappar lite delar av grundridningen när man mest lallat runt i skogen, men men nu är vi på väg tillbaka till det ordentliga dressyrandet igen vilket så klart känns väldigt kul och då kan jag stå ut med lite vingel innanför fyrkantsspåret.
 
Nu idag har det än så länge inte regnat, även om det verkar hänga i luften. Jag tänkte passa på att knäppa kort på kläderna som kom igår, men självklart har jag lagt kameran på något ställe som jag inte kommer ihåg just nu så det blev mobilkort istället. Skärpan och färgerna blir inte de bästa, men man ser ju iaf vad det är för något. Bilder med kläder på får bli någon annan gång, det blir liksom lättast att fixa om man har en assistent som kan fota, samt en riktig kamera, men det kommer :)
 
Både jackan och pikéen med massa rosa på är ju som gjorda för mig hihi! Färgerna syns som sagt inte så bra, men det är grått och rosa (förutom byxorna som mest är vita, men det syns ju trots tråkig bild).
 
 
 
 
 
 
(Det var ett schabrak med också men det glömde jag fota)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: