missbelinda

Tisdag 19 mars - igen

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Dagens ridning blev inne i ridhuset, idag kändes det mycket bättre än igår så vi var nog lite ringrostiga båda två efter en vecka med lugnare ridning. 
 
Innan jag red så mockade jag och fixade höpåsarna och åt lunch, jag gillar att ha det jobbigaste färdigt innan det är dags för det roligaste, dvs att rida. Lyssnade på PP3 medans jag mockade och då blev det genast lite roligare.
 
I torsdags fick Belle börja med örterna från HippoK9, man ska introducera dem över några dagar och eftersom det gått 4 dagar sedan hon började så får hon "normalmycket" nu. Hon tycker fortfarande att det smakar lite mysko, men blandat med betfor och ibland något annat gott som tex morötter så går det finfint att äta. Jag själv har inte smakat på någon sort (även om de ska gå bra att äta/koka te på för människor också) men jag tycker att det luktar gott ur påsarna :) Har funderat på att prova den som är bra för hovarna-HoofiX till mig själv då mina naglar är ganska sköra (blir ju inte direkt bättre av stallarbete varje dag, trots handskar) och eftersom det ska hjälpa hovarna så borde det funka på mina egna hovar också. Men det är ganska stora "bitar" så det skulle behöva mortlas sönder eller nåt, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra det med än så länge... Men det ska helt klart bli intressant att prova, har testat bla silicea förut men mäkte inte direkt någon skillnad på naglarna så det blir spännande att se om lite örter kan funka.
 
 
Nu börjar jag längta tills det blir tillräckligt varmt ute så det går att bada Belle så hon blir ordentligt ren och fin(are). Förhoppningsvis går det innan vi åker iväg till Hudik, då kommer vi ha nya och spännande badproduker att prova så Belle kommer bli väldigt vårsnygg!

Kommentarer

  • Ida Andersson säger:

    sv: Ja, den blåa tröjan är så grymt snygg! Det som gör den ännu bättre är att det finns schabrak och benskydd i samma färg! :D

    2013-03-19 | 17:51:25
    Bloggadress: http://idaandersson.blogg.se/
  • Ida & Ebba säger:

    SV; Tack, det glömde jag! Allt bra? Vill du kanske göra ett länkbyte? ;D

    2013-03-19 | 19:49:57
    Bloggadress: http://sthlmsryttarnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här: