missbelinda

Tisdag 7 maj

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Vad har jag sysslat med de senaste dagarna? Ja, i söndags var det tävling inplanerat men Belle kändes inte på topp i lördags när jag red, förmodligen lite "mör" efter massagen så då kändes det inte så roligt att åka och tävla dagen efter, vi hade säkert kunna styrt runt programmen med helt OK poäng men hur kul är det att åka iväg när känslan inte är så bra som den brukar?!
 
Istället blev det en skritt tur på söndagen, och resten av dagen ägnades åt att baka morotskaka (berätta inte för Belle att jag slängde en massa morotsskal...) och lite bärande av flyttkartonger till storebrors nya lägenhet. En alldeles lagom slapp söndag alltså.
 
Igår var det måndag, och jag hade lunchen på stallet. Kände redan när jag vaknade att jag inte var så pigg så Belle fick stanna kvar i hagen och sola sig istället för att ridas i skogen. Passade på att skura och ställa fram hennes stora "vattenbalja" i hagen och fyllde på den till hälften, längtar tills vi kan använda vattenslangarna ute igen, bära vattenkannor är inte det roligaste haha.
 
Efter stallet så åkte vi till Hööks och jag köpte Horsehead Arezzo stövlarna jag varit sugen på, det blev ett par svarta efter lite velande. Det ser bäst ut om de kommer användas på tävling. Det blev också ett par nya rid/stallskor då båda mina nuvarande mår lite halvdåligt, och en ny himalayasaltsten till Belle, hon gillar dom! :D
 
Ja, det är vad som hänt de senaste dagarna. Idag blir det en ridtur i det fina vädret (nästan 20+ här i Sundsvall, sommar snart ju!).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: