missbelinda

Dagen

Kategori: Allmänt

Dagen började med tidig uppstigning, var i stallet strax före åtta(!!), för att vara mig är det tidigt. :P

 

Belle skulle skos, och medans hon fick fötterna fixade så mockade jag och kalkade Dacces box, den blev vit och fin igen. :)

 

Sedan red jag och Dacce ut med två andra, efter det var det dags att göra i ordning Belle för dressyrträning. Och tänk vad en peppande Marita och lite halter kan göra! Nu börjar det kännas som att det går åt rätt håll med allting igen. Inte så dumt alltså, speciellt inte med tanke på att vi ska upp till Övik (Örnsköldsvik för er som inte bor i Norrland ;) ). Där blir det MSVC:2, LB:3 och LA:6. Behöver jag säga att det var lääänge sedan jag red LB:3? Typ oktober förra året, men jag var inte så pepp på att rida A3 eller A4, så det fick bli LB istället. Så kan det vara ibland. :)

Kommentarer

  • fridan säger:

    ååååh kul att du ksa tävla!! lycka till :D är de samma häst du ska rida alla klasserna? :)



    sv: ihihi jaha :D men de är riktigt snyggtt de täcket faktiskt!

    2010-08-16 | 20:35:14
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/
  • Emily säger:

    sv: Tack :) Jo jag har gjort dem själv. Det svarta är bara flätat och knutet och sedan har jag lindat ståltråd runt fästet så det ska hålla och det vita har jag flätat och sedan satt på klämmor (och limmat med superlim) och fäst ett vanligt "arm/halsbandsfäste" i :) Inte så svårt faktiskt.

    2010-08-16 | 20:56:40
    Bloggadress: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här: