missbelinda

Lördagen

Kategori: Allmänt

Halli hallå! :)

Dagen började rätt tidigt för att åka till Färsta (Sundsvalls Fältrittklubb) för att kolla på en stallkamrat på 4-års. Både häst och ryttare skötte sig finfint! Kul att se hur det går till på 4-års test, innan hade jag ingen aning, förutom dressyr och hopptävlingar har jag faktiskt varit med på en fölvisning, men hur det går till för 4 åringar hade jag ingen koll på. Men nu vet jag!

Först red de runt i alla gångarter och fick bedömning på det, sedan exteriörbedömning, och sist hoppning.

Kul att ha sett hur det går till, såg även andra fina unghästar förutom den som bor i vårt stall. :)


Sedan åkte vi hem, och vid tre åkte vi till vårt stall. Jag red i ridhuset idag också, testade på skolorna från MSVB:3 (kul att få lite ridinsperation genom att kika på program, det kan jag rekommendera!) och tjosan hejsan, bytena gick mycket bättre, även om inte alla blev när de skulle så var det ändå klar förbättring från igår, så det känns skoj!

Imorgon blir det en välförtjänt skogstur för Belle. :)

http://www.stallbacken.webbland.se/dressyr/program/MsvB-svar/MsvB3_2008/Bild5.GIF Först är det öppna på långsidan http://www.stallbacken.webbland.se/dressyr/program/MsvB-svar/MsvB3_2008/Bild6.GIF Sedan rakt över medellinjen och sluta på nästa långsida.
Det ställer mer krav på häst och ryttare än i något annat program med skolor (tex LA:6, MSVB:2) för där avslutas ju öppnan med en halvbåge, som sedan övergår i sluta och då har man ju ställning och böjningen färdig redan.

Så, detta ska det tränas mer på! :D

(bilderna är från den supersmarta hemsidan www.stallbacken.com där finna alla program uppritade, bara att klicka in och bli inspirerad)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: