missbelinda

Örnsköldsviksortens RK 21/8-10

Kategori: Tävling

Kategori: Stor häst
Arrangör: Örnsköldsviksortens RK
Typ av tävling: Regional (ingår i cupen)
Domare: Annica Johnsson
Klass: LA:Msv C:2 2010 (ingår i cupen)
Procent (heltal): 60
Procent (decimal): 89
Lagtävling: Nej
Placering: 6/14
Häst: Miss Belinda

Första klassen i Övik

 

Vi kom upp i god tid innan jag skulle rida, så jag hann knoppa och borsta och kika på några ekipage innan.

 

Framridningen gick riktigt bra, bakdelsvändningarna satt som en smäck så det bådade gott inför ritten.

Inne på banan blev det lite spänt, det var bla läskiga blommor vid bokstaven C, och ena hörnet var läskigt, så jag fick göra en sista minuten ändring och rida in från vänster i vänster galopp istället. Annars rider jag alltid in från höger, det känns mycket bättre, men är det läskigt i hörnet så är det...

 

Bakdelsvändningarna var det ja, självklart ska jag tabba mig där, blir så less på att dom aldrig blir som på framridningen. Men jag tror jag vet vad jag glömmer bort, så nästa gång ska jag banne mig rida dom ordentligt.

 

Men vi kom runt hela programmet och jag kunde göra som jag ville, vilket kändes riktigt skönt och något som känns ännu skönare är att det inte alls sket sig som på förra tävlingen! :D

 

60,889% och 2p från en delad fjärdeplacering. Inte alls dåligt då jag inte visste vad jag skulle förvänta mig, men självklart lite surt då jag ju är en tävlingsmänniska ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: