missbelinda

Torsdag+fredag

Kategori: Allmänt

Då har jag överlevt första skolvecka, tur det eftersom det är rätt många kvar tills nästa lov. haha

 

Igår red jag nedre med Belle, red sedan in på nya banan och började trava, men sedan kom en massa ridskoleponnysar för det skulle tydligen vara lektion där. Så då begav jag mig mot övre rundan istället. Där galopperade jag, och kom på att det ju går att träna byten ute i naturen också, så det försökte jag göra. Tänkte att det borde fungera bra då hon var pigg och glad, och ska det bytas behövs det ju pigga och glada ben.

 

Galoppade fram och tillbaka på en väg och fick till några byten som kändes bra! :) Vissa blev mindre bra, och andra blev inte alls... Så kan det också bli :P

 

Pigg och glad blev hon iaf, min knashäst.

 

Idag red jag inne i ridhuset för första gången på över en vecka, bestämde mig för att försöka byta ordentligt idag också, och det var precis som igår, ibland går det och ibland inte. Jag blir inte klok på dessa byten.

 

Men på tisdag kommer Ia upp, och då ska jag säga att jag vill nöta byten, för nu är det dags att sätta alla ordentligt, inte bara ibland, utan alltid!


Tyvärr blir det bara en träningsdag för mig till veckan, för på onsdagen ska jag iväg med klassen (och Ledarskaparna och Esterterna) och campa. Synd att det krockar med träningen, men det kan säkert bli kul, hoppas det blir bra väder. Belle har nog inget emot att jag får ofrivilligt hästledigt en dag i alla fall, hihi.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: