missbelinda

Fredag

Kategori: Allmänt

Dagen började ganska tidigt på stallet, Belle blev skodd och medans hon blev det så red jag Dacce i ridhuset, han var lika pigg och glad som vanligt. :)

Sedan var det dags att rida Belle i ridhuset, försökte checka av lite krumelurer inför tävlingen imorgon, det gick både bra och dåligt. Skolorna kändes riktigt bra, men bytena blev inte lika bra. Men de sitter bättre och bättre, och hur det går att byta imorgon spelar inte så stor roll eftersom jag rider utom tävlan i medelsvåren, så då kan jag ju till och med ta tillfället i akt och verkligen se det som en träning, tex att jag kan göra om något som inte känns bra eller nåt.

Jag måste kolla igenom msvb3, kommer inte riktigt ihåg hur det går, jag vet vart skolorna och bytena ligger, men det kanske är bra att kunna koppla ihop alla rörelser och gångarter till ett program också?! :P

KM för mig och Belle har tyvärr inte direkt gått super någon gång, så jag försöker att inte ha så stora förhoppningar, men vem vet: Detta år kanske det är dags att bryta den "förbannelsen"? :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: