missbelinda

Veckans träningsdagar

Kategori: Allmänt

Igår och idag var det som sagt dressyrträning med Belle för Maria.
Jag valde att rida med kandaret båda dagarna för jag tänkte att det är bra att finslipa med det eftersom jag ska ha det på lördag när det är KM.

Jag kan inte låta bli att bli lite less när det inte kan gå lika lätt på träning för tränare som när jag rider själv, men det är förmodligen för att jag sätter mer press på både mig och Belle för att jag vill visa vad vi lärt och och att vi kan så mycket. Men det är väl bara att fortsätta ridapå så löser sig det också. :)

Nu gick det ju inte alls dåligt, men jag är extremt petig och förmodligen för självkritisk ibland, både på gott och ont så då är det ju tur med andra ögon på en som berättar att det faktiskt ser bra ut. :)

Men nu ska jag inte skriva värsta tråkinlägget om hur petig och pessemistisk jag är, vi fick ju till många bra saker också, bland annat flera ordentliga byten (!!) och trevliga skolor.

Det håller förhoppningsvis i sig tills lördag då det är dags för LA:6 och sedan debut i MSVB:3. Känns som att jag ridit igenom de flesta msvb programmen efter helgen, kanske inte med världens bästa procent, vissa skulle nog kalla de väldigt dåliga, men det bryr jag mig inte så mycket om. Vill jag testa på ett nytt program så gör jag det, och då är jag ju också medveten om att resultatet kanske inte blir det bästa i början, det gäller att träna på. Och nu råkar jag vara en sådan som tycker det är roligt att prova på nya program, för jag har börjat lessna på att rida LB (det har Belle också gjort, hon tycker om att göra saker och inte springa runt på fyrkantspåret med två volter och snett igenom).
Apropå B3an, jag måste kolla igenom det programmet, kommer inte riktigt ihåg hur det går :P