missbelinda

Hoppning på söndag! :D

Kategori: Allmänt

På söndag är det som sagt klubbhoppning. Jag är peppad! Ska bli kul att göra någonting som vi inte annars inte gör så himla ofta.

75 cm blir det. Högsta hoppklassen hittils (fast vi har bara klubbhoppat två gånger innan, och det var ett tag sedan.
Har smygkollat på de två rosetterna vi fått för att ha koll på datumen, och den första gångern var 20 april 2008, och den andra var 29 december 2008. Så det är ju på tiden att vi är med nu till helgen.

Dom gångerna var det 60 cm högt och Clear Round, nu är det 15 cm högre och annan bedöming, det är två faser med idealtid i den andra. Det känns skönt att ha en chans på placering utan att behöva rida som en dåre. För ja, det är klart jag är sugen på en tredje hopp rosett med Belle, men vi får se hur det går. ;)

Jag är rätt nöjd om jag kommer ihåg banan också^^

Det är banbygge kl 12.00 (så står det iaf på en lapp jag såg på ridskolan), och det betyder sovmorgon, hihi. Rätt stor skillnad gämfört med en dressyrtävling som ju måste börja tidigare för att inte hålla på hela dagen, då är det upp tidigt som gäller, och sedan ska det knoppas och fixas innan start (jag brukar knoppa på klubbtävlingar också, det är snyggare och så går det snabbt att fixa). Ojoj, man kanske skulle blivit hoppryttare istället, tänk så mycket tid man skulle få över efter en tävlingsdag.

Kan ju avsluta med en hopp-inspirerad bild, dock inte på Belle, utan "min" gamla ridskolehäst Cosmos. Världens schysstaste att hoppa med, och en hejjare på dressyr också, vi fick många rosetter från nästan alla klubbtävlingar vi var med på. Tyvärr bor han inte längre här på jorden, utan springer omkring på molnen och busar med en massa andra snälla hästar som fått avslutat sitt liv för tidigt.

Seger i 90 cm, första gången jag hoppade så högt på tävling.
:D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: