missbelinda

Måndag

Kategori: Allmänt

Dagen började med att motvilligt kliva upp ur sängen, måndagsmornar är nästan värst, för då har man ju haft två dagar att sova en massa på, och det är ju trevligt att fortsätta med det. (fast igår hade vi utsläpp, så då blev det inte mycket till sovmorgon).

Nu är det en ny period i skolan, så två 50p kurser är slut så idag började engelska B och imorgon blir det psykologi A, annars är det samma ämnen som innan: Spanska steg 4, Naturkunskap B och Idrott & Hälsa A. Det är skönt med blockläsning, inte så många ämnen samtidigt. :)

Var hemma från skolan strax före fyra så då blev det till att äta och göra ingenting en stund innan jag for till stallet. Började med att mocka och borsta åt Dacce (som trots minusgrader typ dygnet runt hittat en lerpöl att rulla sig i, i den annars halvfrusna hagen, ja han kan lyckas med det mesta), när han var ren så fick han gå in i boxen igen för han hade vilodag.

Sedan klädde jag på mig och Belle för en uteritt i halvmörkret, öste på med reflexer (som vanligt, hellre julgran än påkörd liksom, dessutom är det ju kul med reflexer!!). Skrittade nedre och övre, tog väl runt 40 minuter. Sedan mockade jag till henne och fixade maten till båda.

Ja, det var väl dagen. Snart ska jag kika på sista avsnittet av Lite Sällskap på 5an, tycker att Filip och Fredrik är riktigt roliga, och programmet är kul. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: